Een woning verhuren

Neem contact op

Verhuur


Bent u op zoek naar een makelaar in Amsterdam en omgeving? Ons team van makelaars en verhuurspecialisten helpt u graag met het vinden van een betrouwbare huurder. Ons grote nationale en internationale netwerk stelt ons in staat uw woning binnen korte tijd te verhuren. Graag komen wij met u in contact om mogelijkheden te bespreken.


In 5 stappen uw woning verhuren

1. Opname

Wij komen graag langs voor een persoonlijke kennismaking. Samen met u loopt een van onze makelaars door de woning heen om alle kenmerken op te nemen en uw voorkeuren te bespreken. Tijdens dit gesprek ontvangt u compleet verhuur advies, bijvoorbeeld over de huurprijs en het opleverniveau. Daarnaast nemen we de tijd om uw vragen omtrent wet- en regelgeving te beantwoorden.
Indien u zelf nog geen foto’s van uw woning heeft, geven wij u tips over het fotografie klaar maken van de woning. Onze in-house fotograaf zal dan op zeer korte termijn bij u langs komen om uw woning professioneel vast te leggen.

2. Online plaatsen

Zodra de foto’s van uw woning door ons zijn bewerkt en wij alle informatie compleet hebben, zullen wij zorgen dat uw woning binnen de kortste keren online komt te staan. Niet alleen op onze eigen website, maar ook op verschillende grote huurplatformen als Funda en Pararius. Daarnaast bieden wij uw woning actief aan in ons eigen netwerk. Uw foto’s zullen vergezeld van de benodigde informatie aangeboden worden aan onze collega makelaars.

3. Bezichtigingen

Voor geschikte kandidaten plannen wij een (of meerdere) bezichtiging(en) in. Dit gaat geheel in overleg met u.

4. Potentiële kandidaten

Kandidaten die geïnteresseerd zijn in uw woning krijgen de mogelijkheid een voorstel te doen. Na een gedegen screening van de potentiële huurders, waarbij wij onder meer een credit check uitvoeren, sturen wij de voorstellen naar u door. Wij zullen u adviseren en uw belangen behartigen in de onderhandeling.

5. Contract & check in

Nadat u het voorstel akkoord bevonden heeft, zullen wij het huurcontract opstellen. Zodra alle documenten ondertekend zijn en de eerste maand huur en de borgsom zijn betaald, volgt de sleuteloverdracht. De sleuteloverdracht vindt plaats tijdens de check in, welke op of rond de startdatum van het contract gepland wordt. Bij de oplevering van de woning maken wij een gedetailleerd rapport op met een uitgebreide fotorapportage om de huidige staat van de woning goed te documenteren. Aan het einde van de huurperiode doen wij hetzelfde. Op deze manier kunnen wij u het beste assisteren in het geval van (zeldzame) behandeling van (geringe) schade.

Share by: